Veelgestelde vragen

Picture

Zijn er kosten verbonden aan het gebruik van API’s?

Het gebruik van de Waternet APIs is gratis, maar er zit wel een limiet op het aantal calls dat uitgevoerd mag worden. De limiet verschilt per product. Waternet bepaalt deze limiet en deze kan aangepast worden indien gewenst.

Picture

Wat gebeurd er als de API een nieuwe versie krijgt?

Als er een nieuwe versie wordt gereleased dan zal je de release notes van deze API kunnen bekijken. Het abonnement dat je op de oude versie hebt zal geldig blijven.

Picture

Hoe kan ik beginnen?

Om een API te gaan gebruiken heb je een account nodig. Je kunt rechtsboven in de pagina klikken op "Inloggen". Nadat je bent aangemeld kun je in het productenoverzicht zien welke APIs er voor jou beschikbaar zijn. Op de pagina van een product kun je een abonnement aanvragen. Vervolgens krijg je (na goedkeuring) een key. Iedere API heeft een pagina met documentatie. Hier vind je alle relevante informatie over het aanroepen van de API. Voor een uitgebreide uitleg ga je naar "Aan de slag".

Picture

Kan ik de APIs ook testen?

Iedere API heeft een ‘Try It!’-knop. Hiermee kun je requests versturen en de reactie bekijken.

Picture

Kan ik APIs zien en testen zonder account?

Nee, dit is helaas niet mogelijk. APIs en producten zijn alleen zichtbaar voor geregistreerde gebruikers. Momenteel beschikt Waternet nog niet over open APIs. Enkel Waternet werknemers, partners en klanten kunnen gebruik maken van dit portaal.

Staat uw antwoord er niet tussen?

Neem dan contact op met Waternet, via teamintegratie@waternet.nl